Umowy zawarte przez Stanisława Dróżdża z
galeriami sztuki straciły ważność /wygasły/ z chwilą
jego śmierci. Od 2010 roku żadna galeria nie ma
podpisanej umowy na reprezentowanie twórczości artysty.
Anna Dróżdż
Wrocław, 26.01.2010r.
Prawa autorskie
Oświadczam, że jestem jedyną spadkobierczynią praw
autorskich do dzieł mojego męża Stanisława Dróżdża.
Posiadam także właściwą wiedzę dotyczącą intencji autora
w odniesieniu do idei każdego dzieła i sposobów jego
realizacji.
Korzystanie i rozporządzanie utworami Stanisława Dróżdża
na wszystkich polach eksploatacji, a w szczególności:
- w zakresie utrwalania i zwielokrotniania utworów –
wytwarzania określoną techniką egzemplarzy utworów, w
tym techniką drukarską, reprograficzną, cyfrową,
- w zakresie obrotu oryginałami, albo egzemplarzami, na
których utwór(y) utrwalono – wprowadzanie do obrotu,
użyczanie lub najem oryginału albo egzemplarzy lub w
inny sposób rozpowszechnianie m.in. poprzez publiczne
udostępnianie, bez mojej wiedzy i zgody stanowi
naruszenie prawa.
Informuję, że będę dochodzić zaniechania naruszeń praw
autorskich do utworów mojego męża zgodnie z przepisami
ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i
prawach pokrewnych, (Dz. U. z 2006 r. Nr 90, poz. 631 z
póź. zm.)
Anna Dróżdż Wrocław, 26.01.2010r.
Certyfikat Oryginalności
Dzieła
Zawiadamiam, że te prace mojego męża, które nie
zostały sprzedane lub podarowane z poświadczeniem tego
faktu odpowiednią umową, są depozytami przekazanymi
instytucji lub osobie prywatnej przez autora.
W odniesieniu do tych prac Stanisława Dróżdża, które nie
tylko nie zostały przekazane na podstawie umowy, ale
ponadto nie posiadają podpisu autora, proponuje
rozpoczęcie procedury uzyskania ode mnie Certyfikatu
Oryginalności Dzieła. Bez takiego certyfikatu żadne
dzieło niepodpisane nie będzie miało statusu dzieła
oryginalnego.
Certyfikat Oryginalności Dzieła będzie zawierał
sygnaturę podającą numer konkretnej realizacji dzieła w
ramach ściśle limitowanej serii.
Procedura ta ma na celu ochronę praw autorskich
Stanisława Dróżdża, w szczególności zapewnienie
zgodności konkretnych realizacji dzieł z intencją
autora.